Posted by: NUR PURNAMA | May 16, 2009

SEBULAN DI BBG JB

SEBULAN DI BBG JB (13HB APRIL – 13HB MEI 2009 )

Tanpa disedari rupanya dah sebulan aku kat Biro bantuan Guaman Johor Bahru, tapi rasa macam dah lama plak…hi hi hi tu maybe tu tanda yang aku selesa dan seronok kerja di sini. Walau tiap hari dilimpahi dengan tugasan dan fail2 yang melambak…. Klu ikutkan tak muat meja yang ada tu ……  tapi Alhamdulillah hati rasa tenang je… walau pun sekarang ni poket kering huhuhuhuhu maklumlah gaji lum masuk….
Tapi apa yang aku dapat aku simpulkan ialah akhlak remaja islam kat johor bahru di boleh tahan la rosaknya….. ada sesetengah client tu masih muda dah datang untuk mohon perceraian secara ta’lik atau fasakh, mengadu suami tak tahu dimana atau suami tak bertanggungjawab, umur muda lagi dan ada sesetengah yang mengaku bahawa mereka berkahwin ketika sudah berisi , aduh kenapa lah mereka ni mudah sangat menyerah.. sedih dan takut bercampur baur dalam hati ni… kekadang geram pon ada tapi itulah reality hakikat kehidupan sekarang. Bila difikir balik itu baru mereka yang datang nak mohon perceraian, di Pejabat Agama agaknya pasti ada yang lebih teruk lagi…. Aduh kronik betul keadaan anak bangsa sekarang, bangsa lain sibuk mencari dan mengejar kemajuan, kita pula sibuk nak membetulkan dan membaiki akhlak remaja waris Negara dan bangsa. Yang peliknya mereka tak segan silu mengaku telah melakukan satu perbuatan yang menyalahi hokum… yang lagi geram rasa macam tak bersalah pula.

Bila difikir balik,ianya bertepatan dgn firman Allah: Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik………………….Waallah hu Alam


Responses

  1. hmmm… remaja skang juga lg banyak tau dr aku yg dah berumur ni…. paling x boleh lupa masa sulh budak tu cakap “ala puan mestilah kene p*****ng dulu, boleh kan” bukan setakat terkulat2 aku rasa cam seram sejuk n tertanya2 apa bende tu…. kang klu tanya balik takut dia bagi baek punyer explanation pulak………..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: