BILA KAKI MELANGKAH PENA MENARI

APRIL 2009 YANG MELETIHKAN;

April 2009 yang lepas memang bulan yang cukup meletihkan, setiap minggu aku travel segalanya bermula bila aku dapat surat dari JKSM yg aku kena lapor diri pada 6hb April 2009 di JKSM Purtajaya. dalam masa yg sama aku kena g Jb ada kes kat sana kiranya tugasan terakhir….hu hu hu hu

Sepanjang kat Putrajaya berulang dari Bandar Kinrara, rumah k.jai ke Putrajaya nasib baik g ngan k.jai hu hu hu….. 9hb April dapat surat penempatan dan tak sangka dapat Biro Bantuan Guaman JB, tapi ptg tu kena lapor diri di BBG Putrajaya kat BHEUU dulu… sesat2 gak lah cari BHEUU tu ..hu hu hu… dan dikehendaki melapor diri di JB pad isnin 13hb April 2009.

BHEUU

Sabtu, 11hb April 2009 dari rumah k.jai pukul 9.00 pagi terus ke Seremban, rumah sewa utk packing semua barang dan terus balik ke Nitar. sambung balik perjalanan dari seremban ke Nitar dalam pkl 2 ptg dan sampai Nitar pukul 6.00 petang.. letih gile… malam tu kemas-kemas barang utk seminggu di Jb sebab kat Jb takde rumah lagi…

Ahad, 12hb April 2009 pergi rumah azie kat Linggiu. tumpang umah azie dan pagi tu pergi keje ngan azie… sebab hari ni hari pertama (13hb April 2009) lapor diri jadi leh datang lambat sikit… sebab tak tahu cara nak g office tu so amik keputusan utk park keta kat office azie dan g ngan teksi… mudah kan hahahhahah Petang tu lepas habis keje tumpang umah sofi plak.. dan malamnye sibuk mencari rumah sewa.. letih nye ke sana ke sini tapi akhirnya dapat gak umah yg disukai… kira berbaloi la kan letih…tapi tak leh masuk lagi sebab uamh tu kosong….

Minggu pertama 18hb April ingat nak balik nitar tapi habis program kat ulu pengeli dah petang kemudian hujan lebat gile so cancel….. tido umah azie dan esoknya pagi2 balik jb sebab nak pindah barang ptg nye… 19hb APril masuk umah baru di pangsapuri titiwangsa jalan malinja 1 bandar baru uda,

minggu pertama ni juga aku dah ke kota tinggi ada kes kat sana… so dalam sebulan ni aku kesana kesini, setiap minggu ke kota tinggi, balik mersing dan jalan je la hu hu hu..

semua kepenatan dan keletihan ni pasti akan menghasilkan sesuatu keindahan yang indah dalam mimpi kehidupan ini. dan sebagai menaikkan semangat lagu laskar pelangi tu jadi mendorong semangat ditika semangat kian meluntur… ok roger…..🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: